Regulamin Organizacyjny MGOPS

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
MIEJSKO-GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
W KRUSZWICY


§ 1


Regulamin organizacyjny Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kruszwicy zwany dalej "REGULAMINEM", określa strukturę organizacyjną Ośrodka, podział czynności i odpowiedzialności osób pełniących funkcje kierownicze i samodzielne w Ośrodku.


§ 2


W strukturze Ośrodka przewiduje się następujące stanowiska pracy:
l/  kierownik Ośrodka,
2/ zastępca kierownika Ośrodka,
3/ wieloosobowe stanowisko pracy pracowników socjalnych,
4/ wieloosobowe stanowisko pracy do spraw realizacji świadczeń socjalnych,
5/ kierownik zespołu specjalistycznych usług opiekuńczych,
6/ zespół usług opiekuńczych,
7/ konsultanci: psycholog, psychiatra, pedagog, prawnik.


§ 3


Kierownik Ośrodka:


l/ reprezentuje Ośrodek na zewnątrz i w ramach posiadanych uprawnień dokonuje w jego imieniu czynności prawnych; ponosi za nie odpowiedzialność,
2/ zapewnia właściwe funkcjonowanie pomocy społecznej na terenie Gminy Kruszwica,
3/ wydaje decyzje administracyjne w zakresie zadań zleconych oraz zadań własnych Gminy dotyczące pomocy społecznej,
4/ nadzoruje opracowanie rocznych bilansów potrzeb, podejmuje działania do pozyskiwania środków na zabezpieczenie ich wykonywania,
5/ opracowuje i przedstawia wnioski w zakresie zmian wielkości nakładów na świadczenia pieniężne i w usługach,
6/ składa Radzie Miejskiej coroczne sprawozdania z działalności Ośrodka oraz przedstawia potrzeby w zakresie pomocy społecznej,
7/ wydaje polecenia i zarządzenia związane z działalnością Ośrodka,
8/ współdziała w zakresie profilaktyki społecznej, wykonywania zadań pomocy społecznej z organizacjami społecznymi, związkami wyznaniowymi, stowarzyszeniami charytatywnymi, fundacjami oraz osobami fizycznymi,
9/ organizuje szkolenia oraz nadzoruje instruktaż indywidualny i kontrole wewnętrzne mające na celu doskonalenie funkcjonowania Ośrodka,
10/ zapewnia pełne wykonanie poleceń pokontrolnych,
11/ rozpatruje skargi i wnioski dotyczące indywidualnych spraw z zakresu pomocy społecznej,
12/ podejmuje decyzje w sprawach osobowych Ośrodka w tym zawierania i rozwiązywania umów o pracę, awansowanie, nagradzanie i karanie,
13/ wykonuje inne zadania wskazane przez Radę Miejską, Zarząd Miejski, Burmistrza Kruszwicy.


§ 4


Zastępca kierownika Ośrodka:


l/ podlega służbowo Kierownikowi Ośrodka,
2/ nadzoruje pracę wieloosobowego stanowiska pracowników socjalnych oraz do spraw zabezpieczenia realizacji i świadczeń socjalnych,
3/ ustala tematy szkoleń i narad,
4/ współuczestniczy w rozpatrywaniu indywidualnych spraw interwencyjnych,
5/ zastępuje Kierownika Ośrodka w czasie jego nieobecności z powodu urlopu, wyjazdu służbowego lub choroby.


§ 5


Do zadań wieloosobowego stanowiska pracy pracowników socjalnych należy:

l/ podejmowanie działań zmierzających do pełnego ustalenia zakresu potrzeb na świadczenia społeczne w rejonie swego działania wraz z przygotowaniem niezbędnej dokumentacji,
2/ współdziałanie z pracownikami służby zdrowia, w tym lecznictwa podstawowego, specjalistycznego i zamkniętego, w celu rozwiązywania problemów socjalnych uwarunkowanych stanem zdrowia, osób i rodzin wymagających świadczeń społecznych, w tym również pracy socjalnej,
3/ podejmowaniu działań socjalnych w formach: zindywidualizowanych, grupowych, środowiskowych wobec tych, których trudna sytuacja życiowa wymaga nie tylko świadczeń społecznych, lecz także pracy socjalnej,
4/ prowadzenie działalności w zakresie profilaktyki społecznej w stosunku do grup ryzyka społecznego,
5/ aktywizacja środowisk lokalnych, zawodowych, szkolnych, społecznych, zmierzających do włączenia ich w zaspokajanie potrzeb społecznych o charakterze materialnym i niematerialnym,
6/ analiza zjawisk patologii społecznych oraz zjawisk przyczyniających się do nasilania zapotrzebowania na świadczenia społeczne.


§ 6


Do zadań wieloosobowego stanowiska pracy do spraw realizacji świadczeń socjalnych należy w szczególności:


l/ prowadzenie dokumentacji osób korzystających ze świadczeń socjalnych oraz nadzorowanie prawidłowego jej kompletowania i terminowego przekazywania przez pracowników socjalnych,
2/ merytoryczne przygotowanie decyzji administracyjnych o przyznaniu lub odmowie świadczeń socjalnych,
3/ realizowanie świadczeń socjalnych z zakresu zadań własnych, zleconych i specjalnych programów rządowych,
4/ współdziałanie z innymi realizatorami świadczeń społecznych, w tym:
organizatorami usług, szkołami, organizacjami społecznymi i osobami fizycznymiw celu pełniejszego zaspokajania występujących na terenie Gminy Kruszwica potrzeb społecznych,
5/ ustalenie zakresu zapotrzebowania na świadczenia pomocy społecznej w oparciu o rozeznanie sytuacji materialno-bytowej indywidualnych środowisk,
6/ sporządzanie okresowych analiz stopnia zabezpieczenia wykonania zadań w zakresie świadczeń pomocy społecznej - pieniężnych, w naturze i w usługach,
7/ sporządzanie obowiązkowej sprawozdawczości z zakresu spraw kadrowych,
8/ współpraca z Radą Kombatancką,
9/ utrzymywanie w pełnej sprawności sprzętu komputerowego,
10/ dokonywanie operacji kadrowych, prowadzenie raportów kasowych, należyte rzechowywanie dokumentów obrotu kasowego,
11/ utrzymanie porządku i czystości na terenie Ośrodka.


§ 7


Kierownik zespołu usług opiekuńczych:


l/ zapewnia prawidłowe świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych,
2/ nadzoruje pracę opiekunek w środowisku,
3/ wprowadza w środowiska objęte pomocą pracowników podejmujących pracę na stanowiskach opiekunek wraz z udzieleniem indywidualnych instruktaży zwłaszcza osobom wykonującym czynności pielęgnacyjne,
4/ współpracuje z pracownikami socjalnymi, konsultantami, lekarzem psychiatrą, psychologiem, pielęgniarka środowiskową i prawnikiem,
5/ prowadzi sprawy kadrowe wszystkich pracowników Ośrodka.


§ 8

Pracownicy zespołu usług opiekuńczych:


l/ wykonują pracę u chorego zgodnie z decyzją, która ustala zakres usług opiekuńczych i godzinny wymiar,
2/ informują Kierownika zespołu o stanie zdrowia chorego, o jego potrzebach, sytuacji życiowej i rodzinnej,
3/ wykonują czynności pielęgnacyjne, opiekuńcze, gospodarcze oraz załatwiają inne sprawy chorych zlecane przez Kierownika zespołu,
4/ prowadzą ewidencję wydatków chorych w przypadku robienia dla nich zakupów,
5/ prowadzą karty pracy,
6/ zajmując się osobami z zaburzeniami psychicznymi powinni dodatkowo:


a/ właściwie zdiagnozować środowisko tj. ustalić przyczyny między typem zachowań chorego a jego sytuacją społeczną, rodzinną i bytową,
b/ podtrzymać i rozwijać umiejętności niezbędne do samodzielnego życia,
c/ organizować w środowisku pomoc ze strony rodziny oraz instytucji,
d/ utrzymać kontakt podopiecznego z innymi osobami np. poprzez uczestnictwo w zajęciach prowadzonych w różnych placówkach,
e/ stale współpracować z Poradnią Zdrowia Psychicznego, psychiatrą, psychologiem, pracownikami socjalnymi.

§ 9

Konsultanci - psycholog, psychiatra, pedagog, prawnik - udzielają pomocy pracownikom socjalnym a także świadczeniobiorcom Ośrodka w indywidualnych sprawach w ramach swoich specjalności.

 

 

metryczka


Wytworzył: RM w Kruszwicy (29 sierpnia 2001)
Opublikował: Małgorzata Mróz (8 lipca 2003, 13:50:33)

Ostatnia zmiana: Małgorzata Mróz (9 lipca 2003, 12:24:27)
Zmieniono: zmiany regulaminu

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2767